Majonézes, fetás, tojásos, vadzöldséges gévagombasaláta medvehagymás, vajas komlóspárgával

Gévagombás ételből az utóbbi időszak talán legjobbika nekem ez a gévagombasaláta, sőt nem csak nekem, mire észbe kaptam, alig maradt belőle.


Elkészítés:

Vajas komlóspárga: Egy jó csokornyi komlóhajtást szedtem, amit egy szűrőtálba téve, lefedve, forró víz felett megpároltam. Tálalás előtt kis fokhagymával és medvehagyma zöld termésével együtt egy serpenyőben felolvasztott vajon átforgattam, picit sóztam, majd tálaláskor füstölt fetasajt kockákkal is megszórtam.

Majonézes gévagombasaláta: Tejfölből és majonézből, pici sóval, borssal, pici édesítéssel finom szószt kevertem. Úgy két tenyérnyi friss fiatal gévagombát apró kockákra vágtam, és sós, fokhagymás vajon alaposan lepirítottam, kicsit lefedve pároltam is (20 perc hőkezelést írnak elő a gévagomba számára), majd hagytam kihűlni. Csabaíre vérfüvet és podagrafüvet szedtem még, egy fél csokorral, és szedtem még az éppen termőre fordult medvehagyma zöld, puha terméskéiből is. Mindezeket megmosva, apróra vágtam. A medvehagyma termés maradhat egyben is annyira jó ráharapni. Két tojást keményre főztem, kihűtve azt is kockákra vágtam, és kockára vágtam még egy-két savanyú uborkát is és egy szeletnyi füstölt fetasajtot. A gévagombát, a tojáskockákat, uborkát, a vadzöldségeket és a fetát mind belekevertem a majonézes tejfölös szószba. Ha ősszel készül hasonló saláta, abba kockára vágott kovászos uborka vagy apróra vágott savanyított káposzta is nagyon finom, de bármikor mennyei. Vajas komlósprárgával tálaltam.


Az a jó ebben, hogy télen is elkészíthető szinte ugyanígy, ha van hozzá komlóhajtásunk sós lében eltéve, gévagomba sós lében konzerválva, no meg konzervált medvehagyma terméske is kaprisan eltéve télire. Csabaíre vérfű és podagrafű télen is gyűjthető.

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések